טיהור מי שפכים בעיר נווה פריצקי

יש כמה דרכים לטהר מי פסולת בעיר נווה פריצקי. שיטות טיפול עיקריות כוללות יישוב טנקים או מסכים. המסכים מסירים כ-35 אחוז של מוצקים משפכים. החומרים הנותרים נפטרים במזבלות. שיטות טיפול משניות משתמשות במסננים ובמערכות אוסמוזה הפוכות.

טיפול ראשוני

הטיפול העיקרי הוא הסרת מוצקים ומזהמים נוזליים. זה יכול להיעשות עם מסנני מגע או מסנני חול והוא הטוב ביותר לטיפול שפכים בקנה מידה קטן. תהליך זה מפחית את המעטפת, ומסיר את רוב החלקיקים האורגניים. חלק ממערכות הסינון מסירות מזהמים אורגניים באמצעות חלקיקי פחמן.

לאחר הטיפול הראשוני, השפכים עוברים לטיפול משני כדי להסיר חומר אורגני מתכלה ומוצקים מושהים. תהליך זה משתמש בתהליך ביולוגי המפרק חומרים אורגניים בנוכחות חמצן. הזיהומים נצרכים על ידי חיידקים, אשר לאחר מכן להמיר אותם לפחמן דו חמצני ומים. הסרת חומרים אורגניים עוזרת לשמור על איזון החמצן המומס בקבלת מקורות מים.

ניתן לקרוא עוד מידע במחלקת התברואה שלנו >>

שיטה נוספת לטיפול ראשוני בטיהור מי שפכים היא השימוש בקרקע לטיפול בשפכים. טיפול יבשתי יכול להוסיף חומרים מזינים ולחות לסביבה, תוך שהוא מאפשר גם למחזר שפכים. עם זאת, תהליך זה דורש כמות גדולה של אדמה ועלול להיות לא מעשי באזורים מסוימים בשל האקלים ומרקם הקרקע.

טיפול ביולוגי יכול להיות גם דרך יעילה לטפל בשפכים גולמיים. הוא יכול להסיר עד 85% BOD5 וSS, תוך הסרת כמה מתכות כבדות ומינרלים מומסים. טיפול ביולוגי הוא בדרך כלל פחות יקר וקרקע אינטנסיבית, אבל יש לו שיעור הצלחה גבוה יותר בהסרת פתוגנים וחומר אורגני. טיפולים ביולוגיים נפוצים ברחבי העולם.

תהליך זה של טיהור מי פסולת משתמש בעיכול אירובי. חיידקים בדיגסטרים מפרקים את חומר הפסולת המוצק, מה שהופך אותו לפחות ריחני ומפחיתים את נפח החומר. הטיפול גם מסיר אורגניזמים הגורמים למחלה. לאחר סיום הטיפול, ניתן לשלוח את השפכים למזבלות או לשמש כדשן.

שיטת טיפול נפוצה נוספת היא השפלה ביולוגית. שיטה זו של טיהור שפכים הופכת מזהמים למים וחנקן. תהליך זה מתרחש באופן טבעי באגמים ובגופים אחרים של מים. לאחר ההשפלה הביולוגית הושלמה, השפכים נשלחים למזבלה או לאתר שריפה. הבהרות משניות משמשות להפרדת השפכים המטופלים מהפסולת הביולוגית. הם יכולים לשמש בשיתוף עם מבהירים עיקריים.

לאחר שפכים מטופלים, נתרן היפוכלוריט מופעל עליו. הכימיקל הזה הורג חיידקים. שני אגני חיטוי בעלי קיבולת של 4 מיליון ליטרים משמשים להשלמת הטיפול. השפכים מפוזרים בנתרן ביסולפיט, מה שמפחית את תכולת הכלור. טיפול זה מבטיח כי שפכים ניתן לשחרר בבטחה.

מערכות הפרדה אחרות

מערכת ניהול השפכים של נווה פריצקי לניהול השפכים אינה יעילה ואינה ברת קיימא. צריכת המים בעיר גבוהה, מה שמוביל לנפח שפכים גבוה. באזורים בצפיפות גבוהה, התפרצויות ביוב מתרחשות כבר שנים, משאירות בריכות של ביוב גולמי. המועצה כבר איטית לטפל בבעיה זו בשל חוסר היעילות של מערכת ניהול שפכים מרכזית שלה.

בעיר ניצבים אתגרים רבים ביישום מערכת איסוף שפכים מבוזרת. ניתן להציג אתגרים אלה באמצעות תפיסה מבוססת מערכות. מאמר זה משתמש בגישה זו כדי למדל את האבולוציה של מערכת ניהול השפכים בעיר וממליץ על צעדים ואסטרטגיות מדיניות שיבטיחו את הצלחתה.

באזורים כפריים, השימוש בשירותי בור ומערכות ניהול שפכים מבוזרות אחרות היה נפוץ. המערכת יושמה לראשונה בגוורו בשנת 1994. העיר הראר משתמשת כיום במערכת ניהול שפכים מבוזרת המטפלת בכמויות קטנות במקורותיהם. ניהול שפכים מבוזר מאפשר ליישם שיטות טיפול שפכים פשוטות יותר ומעודד שימוש חוזר קרוב יותר לנקודת הדור. עם זאת, גישה זו דורשת שלב הדרגתי מחוץ לתשתית הקיימת.

הקבלה של ניהול שפכים מבוזר בהרארה תלויה בגורמים רבים, כולל גודלם וזמינותם של מקורות מים אחרים. עלויות הקשורות למערכות ניהול שפכים מבוזרות יכולות להשתנות בהתאם לטכנולוגיה שבה משתמשים ולמספר האנשים שמשתמשים בהן. כדי להבטיח ניהול שפכים תקין, העיר הרארה חייבת לעסוק עם תושבים עירוניים.

סיכונים בריאותיים

מנהגי טיהור מים גרועים עלולים לגרום למחלות ולזיהום. אנשים עם מערכות חיסון מוחלשות רגישים במיוחד למחלות אלה. היגיינה לקויה יכולה גם להגביר את הסיכון לזיהום. מים מביוב לא מטופל מכילים מגוון רחב של פתוגנים. הם עלולים לגרום לזיהומים בעור, בעיניים ובמערכות הנשימה.

הדרך היעילה ביותר להגן על בריאות האדם והסביבה היא למנוע ממזהמים אלה להיכנס למערכות המים. ניתן לעשות זאת על ידי עידוד תוכניות טיהור שפכים בקהילות. הם גם יכולים ללמד את התושבים על סילוק נכון של כימיקלים ביתיים מסוכנים. בחלק מהקהילות נקבעו ימי איסוף ומקומות שבהם יכולים התושבים להיפטר מפסולת מסוכנת. מזהמים אלה מוסרים משפכים על ־ ידי שיטות לטיפול בשפכים המשתמשות בתהליכים ביולוגיים, כימיים ופיזיקליים.

וירוסים המצויים בשפכים קשורים למגוון מחלות. בנוסף לכך, דלקת הקיבה הנגיפית היא הגורם העיקרי למחלה בארה “ב. מעריכים כי בארצות הברית קיימים 100 סוגים שונים של וירוסים בביוב גולמי. עם זאת, קשה לזהות את כולם. מסיבה זו, הסוכנות להגנת הסביבה עובדת על פיתוח בדיקות כדי לסייע בזיהוי וירוסים אלה.

בנוסף לסיכון להידבקות במחלות, מפעלי טיהור השפכים מכילים גם עקבות של סיגריות, תרופות ומזון. שאריות אלה יכולות לספק מידע רב ערך על בריאות האדם. הביוב ממפעלי טיפול הוא כמו מדגם של אנשים. הם מהווים מקור ראיה חשוב בתחום של מחלות זיהומיות ושימוש בסמים. זה ידוע כאפידמיולוגיה.

חשוב לשפר את היכולת שלנו לזהות ולשלוט בכליאנובקטריה. חיידקים אלה ממשיכים להוות איום גדול במדינות מתפתחות רבות שבהן אין מערכות טיהור מים. טכנולוגיות יעילות הן חיוניות לבריאות של כולם.

שימור מים

העיר יכולה לצמצם את צריכת המים שלה על ידי שימוש בטיהור מי פסולת. שלא כמו מי שפכים מתהליכים תעשייתיים, קל יחסית לטפל במי פסולת ביתית. הנוכחות הגוברת של תרופות, מוצרים לטיפול אישי, וכימיקלים אחרים היא דאגה. העיתון הקנדי פרסם לאחרונה מאמר על כימיקלים המצויים במים.

ישנם מקורות רבים של שפכים, כולל פסולת אנושית, שאריות מזון ושמנים בנווה פריצקי. מים מהבית כוללים מים הזורמים דרך כיורים, מכונות כביסה ומדיחי כלים. טיפול במים הוא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום על מנת לספק מים נקיים לסביבה.

המים מטיפול בשפכים הם משאב חשוב לערים. הוא יכול להקל את הלחץ על אספקת המים ולשפר את איכות הנחלים או האגמים. שפכים יכולים לשמש גם להשקיה, להטענת מי תהום ולצורכי בילוי. ניתן להשתמש בשפכים החוזרים כדי להפחית את מספר המים ואת עומסי התזונה במקווי המים המקומיים. הדבר גם יכול להפחית את כמות האצות העלולה להזיק למשאבי המים.

שינוי האקלים יצר קבוצה חדשה של אתגרים. אחד מהם הוא חלוקת המים. אוויר חם יותר מכיל יותר מים, מה שיכול להחמיר את תנאי הבצורת ואת תשתיות המים. שינויים אלה פוגעים בחקלאות, בתעשייה ובבריאות האדם ובמערכות האקולוגיות. מים ואנרגיה קשורים זה לזה בטווח הארוך. עלינו להגן על הסביבה ולשמור על המשאבים שלנו.

טיהור מים בנווה פריצקי

תוכן עניינים

כתבות ועדכונים נוספים